باب چهارم در فوائد خاموشی

توضیح : به باب چهارم رسیدم دیدم که ای دل غافل این خاموشی چه قدر فایده ها دارد....بنابراین یک مدتی در کف بودم و هیچی نمی توانستم بنویسم ! (این از دلیل غیبت!)
من هر وقت که کم بیاورم از خود سعدی مایه می گذارم ُ الان هم کم آورده ام (البته نه آن جوری ها ... یک چیز های در باره باب پنجم در عشق و جوانی نوشته ام که رویم نمی شود بگذارم اینجا!) بنابر این این حکایت را داشته باشید تا بعد!


حکایت

یکی در مسجد سنجار بتطوع بانگ گفتی به ادای که مستمعان را ازو نفرت بودی و صاحب مسجد امیری بود عادل نیک سیرت نمی خواستش که دل ازرده گردد گفت : ای جوانمرد این مسجد را موذنانند قدیم هر یک را پنج دینار مرتب داشته ام تو را ده دینار می دهم تا جایی دیگر روی . بر این قول اتفاق کردند و برفت . پس از مدتی در گذری پیش امیر باز امد گفت ای خداوند بر من حیف کردی که به ده دینار از آن بقعه به در کردی که اینجا که می روم بیست دینار همی دهند تا جای دیگر روم قبول نمی کنم . امیر از خنده بیخود گشت و گفت : زنهار تا نستانی که به پنجاه رازی گردند!

نظرات 4 + ارسال نظر
مانی چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:01 ب.ظ http://charand-parand.blogsky.com

بابا تو دیگه کی هستی ...

هادی جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:00 ق.ظ

سعی کن خیلی بنویسی حال می کنم

مسیح جمعه 20 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:33 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

حیف نیست دیر به دیر می نویسی ؟

حتی اگه نوشته ها مال خودتم نباشه و از سعدی کمک بگیری افتخار انتخاب و انتشارش که مال خودته ...

ما هم استفاده می کنیم .

سربلند باشی .

کتکله جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:23 ق.ظ http://katakalle.com

یه شوخی بی مزه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد