همه افتاده اند به بیانیه دادن ...

همه اول محکوم میکنند و بعد میگویند اما ...

نمیدانم آن چیزی که مانا کشیده کجایش محکوم کردن دارد، لابد باید به خاطر باقی کاریکاتور های آن صفحه هم هموطنان فارس زبان شاکی بشوند؟

 

 اصلا از من خیالپرداز که بپرسید میگویم بنده خدا آمده بنویسه مانا (mana) دست سرنوشت دستش را خط زده و نوشته نمانا (!Namana) ... بعد هم متهم شده به توطعه بر علیه امنیت ملی  و (خدایی ناکرده) رفته به سمت نیستی و نابودی ...

 

البته "توهین" محکوم کردن هم دارد ....منتها در باب آن توهین ها که همه‌ی ما میدانیم چی است،  مانا همانقدر گناهکار است که من و شما... نه بیشتر....

بنده خدا شده نماد تمام اشتباهاتی که ما دستجمعی مرتکب شده ایم ... جوک هایی که گفتیم و ادا و اصولی که درآورده ایم ...

حالا کاملا مستقل از قضیه آن کاریکاتور، داستان اصلا چیز دیگری است و متاسفانه واقعیت هم دارد ... عده ای هم حسب اتفاق آماده بوده اند و روی موج هم سوار شده اند، هم "پان ترک" ها هم "پان راست" ها! شاید پیش خودمان بگوییم "چه بی ظرفیت!" اما دلیل نمی‌شود ... هر انسانی "حق" دارد به چنین چیزی اعتراض کند.

 

چرا فکر نکردیم که ممکن است بعضی ها از کارهای ما ناراحت شوند؟

 

عجب بلبشویی شد ...

 

یکی گوشه زندان است و تقریبا بیگناه، یکی اعتراض دارد و به کاملا حق، یکی هم در این تحیر که چی شده طی 24 ساعت دارم دو بار آپدیت میکنم!

 

نظرات 8 + ارسال نظر
ثمر سعیدی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:03 ق.ظ http://www.gelayeha.persianblog.com

واقعا باعث تاسفه، برای مانا، برای بچه های ایران....
می دونی امروز تو چلچراغ همه ترسیده بودن! چون یکی از طنزنویس های ما توی مطلب اخیرش نوشته بود : " نمنه دی؟! "
فرداییش هم یکی از اردبیل زنگ می زنه تحریریه و یارو رو به مرگ تهدید می کنه!!!!!!

مجید عزیزی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:22 ق.ظ http://raavy.com

سلام آرمین. خوندم. حق با توست. به نظر من جریان چیز دیگه است و دنبال جرقه بودن. شکه شدم شنیدم مانا تو زندانه. برا کمیک موازی باهاش صحبت کرده بودم قبلا تلفنی. به هرحال دم تو هم گرم و سرت خوش باد. والپیپیر رو پیگیری کن. شعراتم خوندم. واسه ما هم شعر میگی؟‌ مثل این شعرای درباری پول وگیر مثل بگوری و شعر بگو برای من. جمله بندیهامو داری که! اثرات بی خوابی و خستگیه. ببخش. خیلی خوب بود به نظرم سردبیرتون بی هنر بوده گفته اینا بی مزه اند. من به تو رای میدم بدون هچ ارفاق و ریاکاری. دمت گرم و سرت خوش باد. ببینیمت . یا محمد

رزا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:58 ب.ظ http://shazdekoochooloo.blogfa.com

خیلی خوب بود! موافقم کاملا.
مرسی! (قبلی رو هم خوندم و اصلا هم از آپ کردنت تعجب نمی کنم!‌منم از دیروز خیلی قلقلکم میاد که در این مورد آپ کنم اما شاید فقط لینک بدم.
ادامه بده لطفا! جدی بودنت هم خیلی خوبه. :)

همایون جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ق.ظ http://taab.persianblog.com

پس ما کی میرسیم؟ کی؟

GUSFAND جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:28 ق.ظ http://www.gusfand.com

نظریه گوسفندی
http://www.gusfand.com/home.htm

بوالفضول الشعرا جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:00 ق.ظ http://bolfozool.blogfa.com


سلام
و چقدر تلخ است : یک بار هم که به روز می شوی باید همگی تلخ باشیم ... من در عالم خیال آن صحنه را جور دیگری دیدم ... مانا بی خیال قلمش را روی کاغذ گذاشت قلم فریاد زد : «نه!...مانا!» اما کار از کار گذشته بود ...

دستهای پشت پرده که الهی قلم شوند از این مسوولان ما به مراتب باهوش ترند ... (دستهای باهوش؟!)اکثر معترضان از ماهیت قضیه خبر ندارند و در برخی شهرها هنوز دارند مقاله نویس را محکوم می کنند و اینکه چرا در مقاله اش گفته : ترکها سوسک هستند و ...!!!
من از نزدیک شاهد برخی از این بلواها بودم. حتی به جرات می توانم بگویم که بسیاری از به اصطلاح تحصیل کرده ها از اصل قضیه بی خبر بودند و اطلاعات نادرست وتحریک کننده ای بهشان داده شده بود....
مسوولان و رسانه ی ملی به جای اینکه رک وراست قضیه را مطرح کنند و سعی کردند قضیه را درز بگیرند و آنها هم همصدا شدند که بعله ...توطئه است و...
و نتیجه اش را دیدند ... درصورتی که اگر مردم شرح ماوقع را از رسانه ی ملی می شنیدند و نه از شب نامه های اراذل ، تصورشان اینگونه که هست نبود و باالطبع تبعات آن هم بسیار محدوتر می بود...

MEHDI دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:24 ق.ظ http://WWW.DIPLOMACY.BLOGFA.COM

مهدی دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:30 ق.ظ http://WWW.DIPLOMACY.BLOGFA.COM

بابا قربون آأم چیز فهم یه حرف حساب بالاخره پیدا شد همون طور که گفتین جریان یه چیز دیگه بود البته نه تجزیه طلبی بلکه مردم می خواستن به حکومتی که سالهاست با مردم این مناطق بی مهری می کرد اعتراض کنن .حکومتم که کم نیاوردو زود گفت توطئه آمریکاست بابا بد بخت آمریکا هم از ماجرا خبر نداشت چون اگر کار امریکا بود رسانه های غربی اونقدر سرو صدا راه مینداختن که از یه کاه کوه درست می کردن اما هیچ کدومشون چیزی نمیدونستن و بعد از گذشت یه هفته تازه دوزاریشون افتاد ولی تموم شد .نگران مانا نباشید چون مردم از اون دلخور نیستن مطمئنم به زودی آزاد میشه
به امید روزی که حکومت سر عقل بیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد