برای تورج خسروی که شیخ خلوت نشین است .

 

 

بعد از اینکه هفته نامه گل آقا تعطیل شد ، تحریریه هفته نامه که در بالاترین طبقه ساختمان قرار داشت تبدیل شد به بخش هنری .

این بخش هنری از همان ابتدای کار فقط و فقط  یک کار مند داشت  و آن هم همین تورج خسروی خودمان بود ، با آن خنده های دوست داشتنی و خوش صدایش ،  که تنهای می نشست توی آن سالن درندشت و خالی و کار خودش را میکرد .....

 

 

 

     یک سلام گرم من باب ادب                      خدمت آن بنده تنهای رب

           خدمت آن رهروی راه خدا                      آن رفیق گشته از یاران جدا

آن که در کل فارق از این خاک بود                     ساکن نزدیکی افلاک بود !

            صاحب قلب رئوف و پر ز راز                    صاحب بی سبلت ریش دراز !

       آنکه نقاشان چین از دست او                    گشته اند از بیخ و بن بی آبرو

 می زند گاهی به زیر خنده ای                    خنده پر قدرت و توفنده ای

        آنچنان که عرش آن پروردگار                     از پس موجش شود آوار و زار

            بعد از آن هم جبرئیل و مبرئیل                   می شوند آواره چون یک عده ایل !

       * * *

         الغرض این قصه ها را ساختیم                    چون که نرد عشق او را باختیم

        داده بودیمش یکی قول ردیف                     تا که یک کاری شود بالکل ردیف

آن ردیف اش که ردیف است اینچنین                 بیت قبلی را برو از نو ببین!

         روی آن کارت کنم انواع کار                           می کنم آن را در این مصراع کار !

این هم از کار شما ای خسروی                      مصرع دوم : برای خسروی

      خسروی هم شد ردیف و والسلام                      شعر ما هم می شود اینجا تمام ! 



زهلم الشعرا !

نظرات 6 + ارسال نظر
علی وثوق دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 03:05 ق.ظ http://alivosogh.blogsky.com

سلام با بلاگت کلی حال کردم میشه لینک یا لو گو من بزاری مرسی

صادق سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 03:43 ق.ظ http://khorjine-ghadimi.persianblog.com

سلام. تسلیت. حیف شد که رفت...

مهناز عادلی سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام و آفرین به این شاگرد ممتاز گل آقایی . تورج خسروی رو خوب دست انداختی ! آخ که یاد گل آقای عزیزمون به خیر. گرچه که من هنوز باورم نیست ...

سیاوشون پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:03 ق.ظ http://siavashoon.persianblog.com

سلام آرمین جان! بی‌تعارف، قشنگ بود! هر چند که بعید می‌دانم از کارهای جدیدت باشد و احتمالا از آرشیو پر و پیمانت انتخابش کرده‌ای. می‌دانم که این روزها جای خالی استاد کم اذیتتان نمی‌کند. امیدوارم که غم از دست دادن گل‌اقا، حتی برای کوتاه مدت هم بی دل و دماغ و پژمرده‌تان نکند و همیشه سرحال و سرزنده باشید.

سامان پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:09 ق.ظ http://metalhammer.blogsky.com

سلام آرمین جان
فکر کنم دفعه سوم یا چارمی که میام اینجا ولی مطمئنم دفعه اولی که کامنت میذارم
خیلی زودتر از اینا باید بهت سر میزدم ولی خب چه میشه کرد من به وبلاگ خودمم سر نمیزنم دیگه چه بسه به دیگران
هر موقع رفتم تو تمپلیتم لینکتو میذارم
قربانت و بای

کتکله جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:20 ق.ظ http://katakalle.com

یه شوخی بی مزه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد